2021. február 18., csütörtök

Infra homlokhőmérő

A minap rájöttem, hogy nincs itthon normális, megbízható lázmérőnk. Utánanéztem, hogy milyenek léteznek. Olyat szerettem volna, amit egyszerű használni, gyorsan és pontosan mér.

A lázmérőknek több típusa van, pl. analóg, digitális (amivel a hónaljban vagy pl. szájban lehet mérni),  fülhőmérő, homlokhőmérő, illetve hőmérő tapasz is létezik. Azt gondolom, hogy a homlokhőmérőket a legegyszerűbb használni, így szétnéztem, mit tud egy ilyen hőmérő.

A homlokhőmérők funkciói lehetnek:

  • lázmérő és felület hőmérséklet mérési mód
  • homlokhőmérő és fülhőmérő mód
  • világító kijelző
  • 1-3 másodperc mérési idő
  • az eredmény leegyszerűsítése: pl. normál hőmérséklet esetén zöld, hőemelkedés esetén sárga, láz esetében piros háttérszín (van, amelyik smiley-kal mutatja)
  • a mérés végének jelzése: csipogás vagy rezgés
  • Bluetooth kapcsolaton keresztül telefonos alkalmazással való szinkronizálás
Egyelőre ennyi jutott eszembe. Van olyan homlokhőmérő, amivel a homlok közepénél kell elkezdeni a mérést és a halánték felé kell mozgatni. 3 másodperc alatt el kell jutni a halántékig, különben nem lesz jó a mérés. Ez szerintem kicsit macerás, persze egy kis gyakorlással meg lehet tanulni.

A választásunk végül egy iHealth PT3-as hőmérőre esett. Ez 1 másodperc alatt mér, elvileg 0.2˚C-os pontosságú, sikeres mérés esetén rezgéssel jelez, nem csipog. Nekem ez nagyon szimpatikus volt. A kinézete is szép, elegáns:

iHealth PT3 homlokhőmérő

Csak 1 gomb van rajta, egyszerűen a homlok közepére (nagyjából a két szemöldök közé) irányítjuk, kb. 1-3 cm távolságból, megnyomjuk a gombot, aztán rezeg a hőmérő és már mutatja is a hőmérsékletet. Pár másodpercig mutatja a mérési eredményt, utána magától kikapcsol. Elég nagyok rajta a számok, és nem túl hamar kapcsol ki, van idő megjegyezni az eredményt. Ha a fényképezőgéppel a LED kijelzőre fókuszálok, akkor ilyen eredményt kapok:

iHealth PT3 homlokhőmérő

A kép nem adja annyira vissza, de azért megpróbáltam. Egyébként fehéren világítanak a LED-ek. A lényeg, hogy jól lehet látni a számokat.

Ha kisgyereknek kell megmérni a lázát, akkor ez arra szerintem tökéletes. Tényleg gyors, nem hangoskodik, a rezgése is csendes, de azért lehet érezni. Habár, ha sötét van, akkor a LED kijelző fénye elég nagy (akár zseblámpának is használható), de talán nem ébreszti fel a gyereket. 

Ha izzadtság van a bőrön, vagy odalóg a haj, akkor az elronthatja a mérést. Ha túl messze van, túl hideg vagy túl meleg a mérendő felület, akkor 3 db vonal jelenik meg a kijelzőn (van rajta egy közelség érzékelő is).

Azt majdnem kifelejtettem, hogy 2 db AAA elemmel működik. Mi kaptunk is hozzá elemeket a csomagban.

Ó, az emagon vettük, kb. 13.000 Ft-ért (ez elég jó ár, figyelembe véve, hogy máshol 23.000 Ft-ba kerül). Reméljük sokáig fog minket szolgálni. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése